Sunday, August 7, 2011

Tragedi komuter di bulan puasa lagi )=

Beringat la bila bersesak macam nie yea...(=

Hurrmm dah dua tiga hari aku pendam citer nie.. Ari nie baru ada mood nak citer..

Semenjak bulan puasa nie aku balik kul 4.30 so awal la sikit kan…aku amik tren pun kat kl sentral sebab nak cepat nak elak jem kan.. So dalam dok nunggu tren tu hari-hari ada la nampak muka yang sama..

Al kisahnya Khamis tu ku lewat sikt..kan hari tu aku balik sendiri sebab Maryam takder so sampai kat KL Sentral dalam kul 455 macam tu.. Selalunya kul 440 aku dah tercotok kat situ so dalam line orang 1st la nie lewat sikit dok last sekali..so mata aku memang suka memandang orang macam biasa nampak orang yang sama..ok fine..pastu tetiba cik operator kat KL Sentral tu announce la kata trend a sampaidatang la satu mamat nie dok sebelah aku..aku cam dia orang yang sama hari-hari gak..fine..dia dok terjengah-jenagah orang kat depan aku ingat dia usha akak yang tengah dok zip beg dia..dalam hati dok kata gak apahal la mamat nie..lantak la..

tren pun sampai dia pun cepat-cepat jalan ke depan potong aku potong sume orang…melampau betul mamat nie..datang lewat selamber potong que.. so bersesak-sesak la dalam tu..dalam bersesak-sesak tu aku da dekat ngan pintu ada orang tolak aku nak keluar aku toleh tengok-tengok mamat tu..apahal lak ko nie tetiba nak kuar dah dapat masuk..aku sempat pusing kepala tengok dia kelam kabut blah…

tak sampai seminit ada budak cina menjerit cakap handfone dia da jatuh atau hilang time sesak-sesak tu..abis sape nak layan orang sumer dah menolak nolak nak masuk..last-last budak cina tu kuar..

Tapi mengikut firasat aku memang mamat tu yang curi..kalau tak kenapa dah dapat masuk dia kabut nak kuar balik…sedangkan orang punya la berebut rebut nak masuk kan..hurrmmm..

Tu la aku kalau naik tren memang la berpuluh-puluh kali cek beg aku dan yang pasti aku letak beg kat depan..Last skali doa minta perlindungan Dia..

Dan satu lagi aku tak tau la sampai bila KTM akan sesak macam sardine yang terlebih muatan tuh….sabo jelah kan…


No comments:

Post a Comment