Sunday, August 14, 2011

Tentang Lelaki yg wanita perlu tahu (=


Selalu kita dengr orang pompuan jer nak kena difahami...So kali nie jom kita selami isi hati sang teruna pulak (=

1. Tidak Semua lelaki seperti David Blaine.Jadi jangan harap mereka boleh membaca isi pikiranmu ketika kamu membuat reaksi tanpa suara. Apa susahnya kalau cakap: "Aku Lapar, Aku minta dibelikan pakaian, Tolong rayu aku...!!"

2. Hari ahad adalah waktunya rehat setelah 6 hari bekerja, jadi jangan harap mereka mahu menemani kamu seharian jalan-jalan ke Shopping Mall.

3. Berbelanja BUKAN sukan. Dan mereka tidak akan berpikir ke arah situ.Bagi mereka belanja adalah belanja, kalau sudah sesuai terus beli saja, perbezaan harga di kedai A dan B cuma 1 ringgit jadi tak payah keliling bandar untuk cari yang paling murah, buang duit minyak je.

4. Menangis merupakan suatu Ugutan.Lebih baik mereka mendengar suara kilat,petir, bom meletup daripada mendengar suara tangisanmu yang membuat mereka tidak boleh berbuat apa-apa.

5. Tanya apa yang korang mahu. Cubalah untuk paham tentang hal ini.Sindiran halus tidak akan dipahami,Sindiran kasar lagi tidak akan dipahami,terang-terangan menyindir juga korang tidak akan paham!Cakap langsung apa salahnya!?

6. Ya dan Tidak adalah jawaban yang paling dapat diterima hampir semua pertanyaan. It's Simple.!!

7. Cerita ke mereka kalau mahu masalah kamu diselesaikan.Kerana itu yang akan mereka lakukan.kalau Ingin dapatkan simpati saja, cerita saja ke kawan-kawan perempuanmu.

8. Sakit kepala selama 17 bulan adalah penyakit.jadi pergi jumpa dokter!

9. Semua yang mereka katakan 6 bulan lalu tidak boleh dipertimbangkan dalam suatu perdebatan. Sebenarnya, semua komen tak laku dan batal setelah 7 hari.Janji mereka untuk menyeberangi lautan dan mendaki gunung itu hanyalah klise, jangan dianggap serius.

10. Kalau kamu tidak mahu pakai baju seperti model-model pakaian, jangan harap kita berubah menjadi seperti artis drama.

11. Kalau kamu pikir kamu gemuk, mungkin saja. Jangan tanya mereka lagi.Cermin lebih jujur daripada Lelaki.

12. Kamu boleh meminta mereka untuk melakukan sesuatu atau menyuruh mereka menyelesaikannya dengan cara kamu. Tapi jangan dua-duanya sekaligus. Kalau kamu pikir boleh melakukannya lebih baik, kerjakan saja sendiri.

13. Kalau boleh,cakap apa yang nak kamu cakap ketika iklan saja.Ingat, jangan sekali-kali bercakap apalagi ketika saat tendangan penalti.

14.Mereka bukan anak kecil lagi, jadi tidak perlu mengingatkan jangan lupa makan,selamat tidur, dan lain lain.Menurut mereka itu hanyalah pemborosan duit topup saja.

15. Kalau gatal kan boleh digaru sendiri.Mereka juga boleh tolong.

16. Kalau mereka tanya ada apa dan kamu jawab tak ada apa-apa, mereka akan berpikir memang tak ada apa-apa. Ingat, seperti no.1 mereka bukanlah pembaca pikiran. cakap baby...cakap....!!

17. Kalau kita berdua harus pergi ke suatu tempat, pakaian apapun yang kamu pakai,tetap sesuai. Betul, Jadi tidak ada alasan untuk tidak mahu pergi ke pesta karena tidak ada baju.

18. Jangan tanya apa yang mereka pikir tentang sesuatu kecuali kamu memang mahu berbual tentang bola, game, billyard, memancing atau mungkin juga tentang teknik repair kereta.

19. Mereka malas berdebat secara hati dan perasaan, ingat!! Mereka hanya pakai logik akal.

No comments:

Post a Comment