Friday, August 19, 2011

Cina tolong cina, melayu? (=

Betul ker orang kata melayu nie suka menjatuhkan bangsa sendiri?? aku tak tau la nak kata apa kan tapi kalau kita tengok melayu sama-sama melayu memang cepat dengki mendengki kan.. Kalau cina dia bantu bangsa dia... Selagi dia mampu nak tolong mesti dia tolong.. Tapi kalau melayu kalau tengok kedai sebelah maju mula la dia kabut nak cari tok bomoh nak bagi hancuss perniagaan kedai sebelah tu kononnya walhal yang sebelah tu bangsa dia tu.. agama dia tu..
Langsung tak der rasa bersalah.. Dia tak tau ker rezeki tu datang dari Allah s.w.t bukan dari tok bomoh tu.. Kalau tok bomoh tu hebat kan kenapa la tok bomoh tu dok dalam umah selalu malap jer...suram jer..buat kedai laa.. BOMOH SDN BHD. hhhaaaaa amik ko! Sdn Bhd lagi..dah kalau dia hebat sangat la boleh tarik duit orang la apa la.. Aku nie bukan la tak percayan ngan bomoh2 nie tapi ntah la kalau fikir2 balik memang aku susah nak percaya.
Balik kepada isu dengki mendengki nie kan.. Kita tengok cina kalau kita pergi kedai dia.. cari barang takder tapi kedai sebelah cina jugak sebangsa dia seagama dia apa dia buat?? Dia pergi kedai tu amik barang tu jual kat kita duit bagi kat jiran dia tu.. Korang ingat melayu nak buat ke macam tu? Silap2 bisik2 lagi kat pelanggan kata kat kedai sebelah tu mahal.
Aku buka reka cerita benda nie memang realiti jadi kat aku. dah banyak kali pulak tu. So kepada korang-korang dan korang semua jangan la macam nie ekh...xelok..xbaik... fikir2kan lah yea (=

No comments:

Post a Comment