Saturday, October 15, 2011

Pilihanraya 2011 - Parlimen akan dibubarkan

SPR = Suruhanjaya PilihanRaya
Huh!!
Agak-agak korang bila parlimen nak bubar eh?
Piihanraya tu macammana eh..
ooooo... kena mengundi...

Dulu kecik-kecik kalau sebut pilihanraya
Aku cuma ingat 

KEMPEN - Waaa.... meriah kampung.. sana2 sini ada orang gantung2 gambar orang yang tak pernah aku kenal. Nak kata artis tak penah tgk pun.. Lantak la situ janji tak kacau aku...

JANJI - Dalam Berita asyik2 cerita pasal janji.. Pembaca berita akan sebut Dato blablabla.. Turun padang blablabla.. Berjanji blablabla.. Sungguh aku tak tau kenapa orang suka berjanji bila tiba masa pilihanraya.

MAKAN FREE - Kat balairaya kampung leh pegi makan free sebab ada wakil rakyat datang mak kata.. Bukan selalu nie. Jarang2

DUIT POKET - Adik lelaki aku macam mewah jer tetiba.. Bila malam tak der. Aku dengar mak tanya dia kata pegi gantung bendera dapat duit...O... bukan susah bila dah besar nak cari duit.. Gantung bendera pun leh dapat duit..

ROMBONGAN - Opah tetiba selalu ada orang datang amik dia bawak pegi rombongan. Aku pun tak faham kenapa. Dah tu dia balik cerita dapat duit.. Seronok kan.. (=

TAPI

Sekarang aku dah fahammmmmmmmmmmmm.. Korang pun faham kan.. Tak payah aku merepek panjang2 kan...

DAN
Aku tak penah lagipun mengundi...
Dah lepas satu musim...
Iye aku tau tu tanggungjawab
Aku faham
Aku dah daftar pun
Tu tandanya aku dah ada kesedaran kan

Tapi belum pasti lagi aku akan pegi mengundi
Errrrkkkkkkkkkkkkk...
Mana boleh..
Tu hak aku.
Aku yang kena tentukan sape yang aku nak jadi pemimpin kan

Jangan ketawa eh.
Nak undi Kak Limah lahhh (=
Sebab
Kalau sebab kurang satu undi dari aku
Pemimpin yang aku nak
BOLEH KALAH ok.

Penah dengar " Takder 5 sen tak kan jadi nilai 10 sen"!
So
Korang fikir-fikirkanlah
Korang nie dah daftar mengundi ke belum??

p/ss:Agak2 entry nie dikategorikankan sebagai politik tak?? Takuttttttttttttttt (=

No comments:

Post a Comment