Sunday, October 16, 2011

Bahasew apew niew - Pelik tapi benar

Ok.. aku tau aku tak patut campur hal korang kan..
Masing2 punya wall
Suka hati la kan..
Tapi nie blog aku, so suka hati aku nak komen apa..

Apa pulak yang buat aku tak tahan sangat nie agaknya yea..
Jom kita baca..

Situasi 1
bkn mean(main) laie (lg) kau berentam...stakat ckp blakang x gne.smbg dye(dia) la tiptop..last2 aper pown x der.blea (blh la) than la dye pnye smbg.nk knceng duck2 (bdk2) blea la adeq...ha3x.klaka la duck ny pnye cter.. - Ni jer aku reti translate. Makin lama makin tak faham!!!!

Situasi 2
x ske tol la pngaie duck2 ny...ske kater blakang...klu banie ngat ckp la dpn2..pe kes ckp blakang2 ny..biler tnyer xnk ngaku...yg x blea bla nyer mke pompuan ny puchat n takowt biler kiter tnye dye...yg laie cokwang 2 laq what mke x b'slh n what mke baeq laq.hahaha...adooiieee...tol2 kampong lar..bia aku ny ha..jht2 pown aku ckp dpn..x kutok blakang..emrh..aceahh...konon2 aku baeq la ny..:)peace..saper mkn cyly dye t'raser pds..♥

Situasi 3
Kpd kwn2 n yg m'genaly dyla,dyla m'nyuson 10 jary m'm0h0n k'ampunan kl02 der what slh n slp at kaurang semue..slamat m'nyamb0t ary rayer aidil fitri maap zaher baten..:-)

Situasi 4
klu takowt laky kau kne sapu jge la laky kau elok2...ny x...laky kau dh la pngaie cm ****.pas 2 ske2 aty kau jer nk serang2 owang..tol2 **** pnye pompuan.geram nyer aku...lean kaly eikat laky kau at kaky kau 2,bru dye x kco owang..ha3x..klaka la kau ny..bkn zaman dye dh nk serang2 owang ny adeq oie...ha3x.peace♥

Macam nie la senang citer.. Aku nie perempuan melayu dari kampung. Sumpah memang aku tak leh catch up apa yang korang nak sampaikan. Boleh tak guna bahasa melayu yang mudah??
Kesian la kat aku yang suka menyibuk nie.. Tak faham apa korang tulis..eh..eh..

p/s: Agak2nya dalam exam (selalunya student2 lg yg guna bahasa2 pelik tapi benar nie) pun diaorag nie buat karangan guna bahasa nie ke?? Sungguh aku makin tak faham!

No comments:

Post a Comment