Monday, September 12, 2011

Kisah balik kampung...(=

ok.. Susulan dari n3 NIE
My mOOd hari nie nak citer kisah balik kampung.. yeay!!!

Perjalanan jauh tak ku rasa..
(memang la tak jauh sebab balik Kuala Selangor..hehehe)
Kerna hatiku melonjak sama..
(Melonjak la sangat..nebes tau...nebes..1st time raya umah mak mentua..
)
Ingin berjumpa sanak saudara..
(saudara mara yang baru kenal...family mr Hubby..)
Yang selalu bermain di mata..
(hehehehehehehehehehehee...selalu....)

lalalalalalala.....

Memandangkan Kuala Selangor tu tak jauh kiteorang balik hari Ahad jer..Lagipun adik aku Lily pun balik Perak hari yang sama.. so rumah kami kosong terus...hhhuwwwaaaaaa... tu yang kena pecah.. nanti aku cite ek.. Aku ngan mr Hubby gerak dari umah kul 3 petang sebab mr Hubby kata leh terus bebuka jer bila sampai.. haish mr Hubby nie...nagajar si gemuk nie makin malas lek..hehehe..

So da siap2 turun amik bas pegi KTM naik sampai Klang amik cab sampai Kuala selangor pastu abang ipar aku datang amik.... Aku ingat jalan jem gak hari tu rupanya tak...alhamdulillah traffic berjalan lancar...senang hati aku rasa...kalau tak mau kebas punggung aku dok atas bas tu kan..

Sampai kat umah mak terus nampak si kecik Balqis...waaaaaaaa..... makin comel dia nieyhhh...geram aku tengok.. balqis nie anak adik mr hubby.. baru 6 bulan..mau aku tak geram kan.. so aku kejekan dia dulu.. Mak mentua aku tak masak banyak haritu sebab anak angkat dia nak bawak lauk datang buka kak umah... tak kisah la memana pun ka...aku nie jenis tak cerewet...sume boleh...

So malam tu kami berbuka dengan meriahnyaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.... best makan ramai2 teringat zaman aku dok ngan mak dulu...sob...sob...mak..anakmu merinduimu...sob...sob... malam tu adik ipar ku nak balik PJ sebab isnin dia keje lagi...dan kakak ipar aku dari Sarawak pun nak sampai malam tu.. Mak aaku suh aku ngan mr hubby ikut jer kot kot nak shopping lagi..

Ish tanak la aku..malas... baik aku dok umah teman mak mentua aku buat keje kan.. Mr hubby pun tanak pegi cuma dia bagi kunci umah kat abang dia jer soh amik keta kebal mainan dia..ataupun nak tido umah kiteorng tu pun tak per..tak der masalah... so malam tu aku teman mak mentua aku buat ketupat sampai kul 3 pagi..tolong TEMAN ye... aku tak reti anyam etupat. Sila amik maklum....ehhehehehe.....

p/s: Mak mentua aku siapkan 9 jenis kuih ngan 5 jenis kerepek dalam masa 4 hari!! HEBAT kan mak mentua aku..hahaahahahahaha!!

No comments:

Post a Comment