Sunday, September 25, 2011

Aku tak reti bersyukur?? )=

Hurrmmmm...

Dulu time sekolah rendah aku selalu pk.. waaa... bestnya kalau jadi budak sekolah menengah.. sebab kain kaler biru muda... cantik... pastu orang yang sekolah menengah sume cantik2...boleh kuar Taiping sendiri...tak yah ikut mak abah dah... uuurrggghhh... tanak sekolah rendah....comot...

Bila dah sekolah menengah... wOwwwww... bestnya kalau dah keje... boleh pegang duit sendiri.. boleh beli apa yang kita nak... dah boleh ada pak we (mak ai sumpah aku gatal sekolah menengah dah jadi monyet!mana taknya cinta monyet!hahaha).. boleh pakai baju cantik2...tak payah galas beg berat2 tapi bawak handbag cantik2 jer...

Saat bekerja...............hhhhhhuuuwuuuwwwwwwwwwaaaaaaaa... nak jadi budak-budak balik... nak zaman sekolah balik... nak jadi budak sekolah menengah balik......... SEBAB time tu yang aku tau.. "mak nak duit...mak nak duit...".. tak payah pikir pasal mana nak cari duit.. tak payah pk mana nak cari MC kalau malas gi keje.. tak payah tengok tag harga kalau nak beli baju... aku kena ngadap buku pastu tidor ja.....

Tapi..

Nie hakikat kehidupan... masa tak mungkin berulang... orang kata let gone be by gone.. perrggghhh gilo aku cakap london! Bukan aku tak bersyukur... Alhamdulillah aku bersyukur dengan apa yang aku ada.. cuma aku manusia biasa.. Manusia yang selalu lupa apa itu SYUKUR...

p/s: Ada ke manusia yang terlalu sempurna dalam hidup nie??? Aku tau korang pun mesti pernah rasa apa yang aku rasa kan.. xpayah nak tipu.. aku jujur ja.. hehehehe (=

No comments:

Post a Comment