Friday, October 26, 2012

Mula perjalanan

*Mungkin time korang baca nie aku dah selamat menlanding..kihkihkih*

ok...kenapa aku ada masa nak citer pasal perjalanan mula nie kan.. ekceli flight 27/10/2012 jam 7.25am.. so disebabkan tarikh tu adalah sehari selepas Hari Raya Haji makanya kami buat keputusan tuk pura2 lupakan kewujudan hari raya haji nie *tapi tak mampu ok!*

So masa awal2 tu mr hubby da sound mungkin takde orang yang nak tolong antar kita pepagi buta sebab sehari lepas raya kan.. xpe la kami redho nak berkampung kat LCCT ataupun kat KL Sentral. So bila keputusan dah dibuat aku pun gigih la cari info mana nak menepek sementara nak check in kan... cari punya cari punya cari setujulah kami laki bini...

konon2nya perjalanan macam nie:

8.30pm amik cab pegi KL Sentral :
1st choice cari budget otel kat Bangsar - aku reject sebab malas jalan.
2nd choice terus g LCCT lepak sana.

Amik ERL ataupun 10.00pm amik Skybus pegi LCCT - 1115pm dijangka sampai.
1st choice pegi Tune Hotel = RM168per person tu belum di nak cas ekon towel segalabagai - Reject
2nd choice = Mr Hubby sediakan peha untuk aku tido sebab tido sangat penting utk aku - Reject 
3rd choice = Dok kat Plaza Premium Lounge yang LCCT sediakan tapi bayo la - ok dua2 senyum setuju tangan pun dah gatai2 nak book online. aku memang kaki online dan aku boleh beli apa saja dengan online.hahahha..

Kenapa aku ala-ala belagak nak dok situ?? aku boleh je nak menepek tido memana.. Zila ko ingat mana kita penah tido satu masa dulu???whahahahaha... cumanya kami mengenangkan flight awal pagi..sampai mesti pagi.. otel kul 2pm baru leh check in.. penat la nanti... tak sanggup aku..lagi pun facilities dia ok..tengok nie janji dia padaku:

Refresh your mind and body at the Plaza Premium Lounge which is located at the International Departure Hall. It is well-equipped with the following services and facilities: 

• Basic business facilities such as telephone, fax machine and computer
• Internet access
• Massage services
• Shower room
• Snacks and beverages
• Televisions viewing

Apalagi mau??bukan selalu pun..kalu selalu memang kena kayu la jawabnyakan..Lagipun mr Hubby yang nak bayo aku pedulik apa...wakakakaka...tQ sayang!

So, di hari raya yang indah tu macam orang gila la kami laki bini. sebab malam sebelum tu dah clearkan fridge. lauk sekor haram takde. So makan megi di hari raya!mampu?? xpe. pastu siap2 pack baju. lepak nengok korea. Dalam kul 4 kuar gi Amcorp lak nak cari barang skit lagi. Aku siap beli novel konon takut bosan.hahahaah..Kul 6 kocoh2 balik siap2 nak gi KL Sentral. Tetiba kawan mr Hubby yang sangatlah baik mengoffer untuk hantar kami kul 3pagi..bayangkannnn...aku dah siap lawa2 pulak tu...mr Hubby pun setuju since takde apa2 yang di book so tidurlah di rumah semalaman lagi.. Alhamdulillah...jimat duit (; tima kasih pet!!

Inilah sebabnya aku ada masa nak mengblog lagi memalam nie..mata takmao tido weh...rasa dah duk dalam laut nie!!Yipppiii!!!!!!!!!!!!!!

No comments:

Post a Comment