Saturday, June 16, 2012

Mengumpat Masjid

Aku dah lama dah perasan hal nie..
Al maklumla aku nie kaki drama..
Memang suka tengok cite melayu..
Aku memang suka tengok tv. memang suka tidur. so apadahal??

Lately nie aku terperasan pasal satu scene yang aku kurang gemar.
Scene mengumpat di dalam masjid
tak pun mengumpat di depa masjid tu..
Apa nie???
Kan ke tu rumah Allah?? Tempat beribadat..
ada satu citer cerekarama kalau sape ingt tajuk dia Oh Haram..
rita ngan aqasha berlakun..
lagi la menyayat hati aku tengok..
boleh pulak si pompuan nie nak menggatal dalam masjid.
boleh pulak umpat mengumpat dalam masjid..
Tu tempat suci kot..
Siap lengkap bersongkok bertelekung lagi macam tu..
Memang la mungkin moral kat situ jangan ingat orang yang sembahyang tu baik2 belaka..
Tapi tak payah la sampai buat scene2 macam tu kot..
Sedih aku nengok..

Semalam episod pertama Naziha tu kan ke orang kampung mengutuk diaorang kat depan surau..
dah elok2 pakai telekung pegi masjid bagai tapi mengumpat..
Tu ke cara kita orang islam?

Aku minta maaf la mungkin aku belum cukup terbuka bab2 tu..

Sekian, terima kasih

1 comment:

  1. betul gak tu...ada byk cara lain nk tunjukkan sikap buruk org yg suka mengumpat...tak perlu buat babak tu kt masjid/surau pun tak mencacatkan cerita....ntahlah derang ni buat cerita..tak fkir langsung sensitivi masyarakat..

    ReplyDelete