Tuesday, April 17, 2012

Suka bila ada orang meninggal?

Ok.
Memang aku hangin.
Memang aku marah.
Aku tak paham kenapa bila ada orang update status kat FB memberitahu bahawasanya ada kematian yang berlaku dikalangan orang2 yang dia kenal, makanya ada pulak makhluk-makhluk yang meng"LIKE" post tu.

Ok.
Boleh tak sesape pahamkan aku.
Motif like tu apa?
Suka yang si mati tu dah meninggal dunia ke?
Suka dengan pemberitahuan yang ada kematian ke?
Suka dengar ada orang mati ke?

Ok.
Fine.
Memang bukan post aku.
Bukan sedara mara aku yang meninggal tu.
Bukan kawan-kawan aku yang meninggal tu.
Malah aku tak senal pun sape yang meninggal tu.
Aku amik dari post orang.
Tapi aku tak PAHAM!!
KENAPA?

Kan ke baik kita sedekahkan Al-Fatihah.
Tak pun kalau malas sangat nak sedekag, taip la Al-Fatihah tu kat wall orang yang bagitahu tu.
Tak pun buat-buat tak tau tak nampak jer.
Lagi senang kan.
Dah la yang like tu orang islam.
Addooooiiii...

Aku tak salahkan orang yang buat wall post tu..
mungkin dia nak kongsi kesedihan dia..
Tapi tolong la.. ada rasa manusia sikit eh.

Lain la kalau dia cakap si polan-polan nie yang tadi sakit tenat dah kembali pulih..
logik la ko nak like kan dah kalau ko malas taip Alhamdulillah kan.
Susah2 sangat buat tak tau jelah!

Jangan buat lagi eh..
Tamau..
Tamau..

p/s: To adik zaidi ku sayang ampunkan kak paah ko ni andai ko baca post nie yea.. kak paah sangat geram! tak tertahan dah!

No comments:

Post a Comment