Friday, April 13, 2012

Rüsch

Apakah si comel ini?
Comel kan!
Korang pernah dengar Rusch? hurrrmm.. apa tu eh? kalau korang bukan orang yang duk area Kamunting, Perak so memang kompom lah korang tak taw. Kalau korang memang dok Kamunting tapi korang tetap tak tau gak mungkin korang adalah anak orang kaya super duper yang tak pernah cari keje kilang masa nak habiskan masa tunggu result SPM kuar.

Ok.. jom sambung citer pasal Rusch nie.. Actually nie Rusch ni kilang... Rusch nie kira nama German dia kalau nak sebut pun kena ada slang German. So kalau orang yang sebut macam oangputih tu maknanya orang tu memang tak penah keje situ. Hanya pekerja-pekerjanya yang taw.. Nama mat salleh di Teleflex Medical (= Kilang ni supply barang - barang hospital. Dulu lepas aku balik dok Perak balik aku saja pegi try kilang nie. Sebab dekat je ngan umah. Aku da malas keje penang. Penat dan buang masa, sebab tu la aku salute kat mak aku yang leh bertahan sampai sekarang keje penang nun... Mak..mak... besarnya pengorbanan mu )';

Kilang Rusch nie masa aku keje situ dulu basic yang di bayar kira antara yang tinggi la kat area Kamunting tu.. RM400 sebulan... Kira besar la tu standard kilang kat kampung kan..kalau kilang lain paling paling pun RM350 jer.... Masa aku masuk keje situ umur aku 22tahun kalau tak silap aku. So kira muda belia la kan time tu.. hot stuff gitu..hahahahahahaha.. Kilang nie antara tempat yang paling lama aku stay keje lepas aku SPM. yang lain sumer hampeh..

Masa mula-mula aku masuk situ aku mohon jawatan operator pengeluaran gitu.. waweeeeeeee... so macam biasa la kena push hari hari.. outpUt!!!oUtpuT!!!!ouTput!!!! tapi macam biasa aku yang keras kepala nie buat tak taw jer.. Untuk maklumat keje kat situ tak dibenarkan pakai makeup...waima bedak sekali pun diharamkan ok.. so masa keje situ aku sangatlah bersenang lenang dan comot. Sampaikan tahap kalau keje malam aku bantai pegi keje pakai track bottom ngan t-shirt je.. Keje situ dia ada bagi uniform tapi tak dibenarkan bawak balik. Dia hire laundry sendiri sebab katanya nanti kita jemur sendiri kuman melekat kat uniform tu.  

Lagipun memang produk yang kat department aku keje tu produk yang sensitip. Yela produk2 yang pihak sepital guna dok boh dalam badan kalau orang sakit kroni tu.. wayar2 yang dok jolok itku mulut idung tu..haaaaa menda2 tu la kami buat. Aku dok bahagian HME.. sumpah aku tak ingat dah maksud HME tu. Tapi yang pasti aku sayang HME tu..  

Macam mula-mula aku bagitaw tadi aku kat situ as operator.. dalam 2 bulan pastu aku di offer jadi Buddy.. buddy nie kira line leader laa...fullamaakk... hehehehe.. at first aku tanak..memang aku tanak sebab aku taw aku takkan leh commit. aku pemalas! pastu kena rayu kena paksa kena sogok ngan kata-kata yang jadi buddy lagi relax aku pun terima.. so dapat la elaun RM40 inggit.. banyak tu.. TAPI kenaikan pangakt aku tu tetap la tak merubah kemalasan aku.. dalam seminggu aku mesti ponteng sampaila satu hari aku kena panggil nagan manager. Puan Hasniza. hahahahahhaha,.. sumpah aku kecut perut masa kena panggil. aku kena ceramah ngan dia. demn!!! berdarah teling aku. sabar-sabar. pastu nama aku naik kat notice board sebab aku buddy paling malas! bonus kena sekat! bayangkan tahap dia punya marah la kat aku kan.

Tapi Alhamdulillah.. Lepas tu memang aku berubah sikit.. and u know what aku siap jadi work department committee ngan canteen committee ok!!aku masuk meeting bentangkan kat pengurusan apa yang staff tak puas hati..hehehehehe...aku sampai bergaduh2 ngan mak cik kantin tu sebab dia tak adil! kat staff ofis jual makanan sedap2 pastu kat kiterorang ni jual makanan yang hampeh. ingat tak mampu bayar ke??hellllloooo mak cik i pay for what i eat ok.  

Tak lama pastu aku kena jaga line sealing packing. masa tu keje aku berat sikit.korang taw pallet tak?? pallet yang forklift dok jolok tuuu.. aku menyeret benda tu masuk packing area kalau MH takder, aku meng wrapping barang,  angkat tub berkilo2.. pernah aku angkat tub tu pppppppprrrrrrrrraaaaannnnnnnnnnnngggggggggggg..... barang yang ada kuantiti dekat 2000 biji jatuh.. satu department tengok aku.. sumpah malu!!! tapi control macho ok..heheehe..balik rumah tak sempat mandi tukar baju pun tak campak tudung trus hanyuttt.. memang aku akui masa tu aku keje penat sangat,.. tapi aku seronok. aku rasa berbaloi. Ngan kawan2 yang happening gila nak mampos! memang grade A!terbaeekkkkkkk..


 Ini pallet yang aku dok usung tu ok!!

 Da siap aku kena wrapping macam mat salleh nie ok!! dia ada gak yau pegang tu..aku nie selit tangan ja nak pegang wrapping tu!

Kalau aku nak citer memang tak kan abis la..ngan mak cik2 yang sumpah kelakar, melucah tak kira masa. Malu i time tu taw!! time malam je sume buat keje sambil tangan merayau ntah kemana sebab apa? sebab tido..hahahhaha sumpah kelakar.

Ok la.. sebenarnya patung comel kat atas tu korang takkan dapat kat mana-mana pasaraya melainkan pusat latihan di Rusch Mfg Sdh Bhd ok. Tu je aku nak cakap dan!

KEJE KILANG MEMANG SUMPAH BEST!!! 

p/s: Ya Allah over pulak aku mengupdate hari nie (= 



Published with Blogger-droid v2.0.4

3 comments: