Wednesday, December 12, 2012

Tebiat

Bismilahh...
peeps korang ada tebiat? tak kira la tebiat pelik ke tak pelik ke...tebiat busuk ke tebiat wangi ke...eh ada ke tebiat busuk wangi?gasak la labu.. tebiat korang bukan tebiat aku kan....

aku nie ada satu tebiat...bukan satu la sebenarnya banyak tapi aku nak kongsi pasal satu tebiat aku yang aku paling takk suka... korang kalau gemuruh ke stress ke apa akan jadi kat korang? aku xtau la kalau korang nie manusia hebak dilahirkan tanpa deria gemuruh. eh gemuruh tu deria ke?? aku nie pesen kalau gemuruh atau stress aku nak muntah weh...xtaw kenapa kalau aku gemuruh je mesti nak muntah...

Dulu masa sekolah aku kerap kena rasa gemuruh nie..paling teruk aku ingat tiap kali naik pentas masa masuk bahas bahasa inggeris. kau... aku 3rd debaters ok.3rd. 3rd debaters mean pembahas ke-3 means penggulung hujah!! bayangkan..penggulung yea tuan puan. Penggulung. ko hengat senang nak buat keje tu. memang teks ada tapi ingat sesenang ke nak cakap ngan konfident nak bagi fellow opponents kita gerun?? susah taw!.tiap kali nak gulung aku rasa sume isi perut aku nak keluar melejeh2 ikot mulut telinga punggung semua..  tapi takpe tiap kali gak pi final.ngehngehngeh... masuk choir pun sama, public speaking sama, dramas team sama! semua sama. 

Kalu aku stress pun sama...aku mula pening2 loya2 nak muntah macam orang mengandung! boleh?? walau aku tak mengandung aku tetap loya muntah2 ok.. kalu nak exam ke.. datang la tebiat tu!berani2 ganggu hidup aku.

Dulu aku ingat jap je tebiat tu, rupanya tak! Sampai sekarang dah kertu nie pun sama ok. nak gi ostesen pun aku rasa gemuruh taw!nie rasa nak muntah segala isi perut nie.. adoiii... tolong la tebiat. tolongla buang tebiat. menggelinjang rasa perut aku nie.

ok la..tu je nak citer... ni rasa nak muntah darah nie sebab nak pi ostesen. hahahha... nak ostesen ok. JB. 4 hari!

1 comment: