Thursday, May 31, 2012

Kisah Kulat 2

Ok kita sambung kisah kulat yang aku simpan..
Cite yang nie kejadian dia lebih kurang sebulan lebih yang lepas..

Al kisahnya baju aku kat umah tu dah berlambak sangat..
Dulu masa keje swasta banyak dia tak terasa sangat sebab pakai kemeja bersaiz M. M ok!
So tak la makan ruang sangat.

Tapi sejak tukar masuk gomen nie dah menjadi-jadi lak tahap kenaikan badan aku sampai ke saiz xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxl dalam masa tak sampai 3 tahun!! sumpah dahsyat! aku tak taw macam mana aku boleh berjaya dengan cemerlangnya membina badan aku ke tahap nie!
Dah tu pulak keje nie dok pakai baju kurung je kan.. taw-taw la baju kurung ni makan ruang nak sangkut. dengan pertambahan saiz badan hinggakan kena sentiasa tambah baju kurung untuk stok pegi keje.
Eh banyak pulak aku bagi penjelasan kan..

Pendekkan citer baju dah banyak tak muat so aku decide nak let go aja..
Niat asal aku nak sedekahkan. Sumpah lillah memang aku nak sedekahkan.. 

Pastu satu hari yang sangat berserabut aku ckp kat mr Hubby "abg gi buang la sume nie..rimas dah nengok berbunjut-bunjut". So dia bawak turun. Naik2 je dia cakap "ayg makcik bawah nie amik baju2 tu".. "dia tanya apa abg ckp la baju so dia minta"...hehehehe...
Nie la baju-baju tu..
Sungguh elok2 lagi..
Yang kat sini banyak tak pakai lagi

Tetiba aku rasa bersalah sebab yela niat baik tetiba jadi jahat suruh buang last orang amik gak.. Tapi Alhamdulillah..tak ralat sangat sebab baju2 aku tu elok sume.. cumanya tak muat je.. ada yang tak sempat pakai pun ada..  Aku nie jenisnya pemalas mengemas tapi kalau dah aku start mengemas memang aku akan buang seme benda yang ada...hehehehe..kenapa aku tak bagi ke adik aku yng sorang tu ek?? Sebab dia keding laa..pendek lak tu..hahahahah... memang dia tak leh amik even t-shirt aku pun.. sadis..sadis..

Ok la tu je nak story (=

2 comments:

  1. saya pun byk baju takleh pakai sebab dah chubby skang ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. sedey kan rasa..yela kengkadang tu ada baju yg fav sgt pakai tetiba dah tak leh pakai..huhuhu..

      Delete