Monday, November 8, 2010

Suratan @ Kebetulan....


Suatu ketika dahulu...( ketika berumur 7-11 tahun)

Cikgu     :               Farah bila dah besar nanti cita-cita nak jadi apa?
Aku       :              Cita-cita....eemmmmmm (alamak ku nk jadi apa ye...hmmm jadi cikgu                   
                             laa...sebab sume kawan-kawan aku nak jadi cikgu)
                             Saya nak jadi cikgu...(sebab ramai kawan2 nak jadi cikgu)

Suatu ketika dahulu...( ketika berumur 12-13 tahun)

Cikgu     :               Farah bila dah besr nanti nak jadi apa?
Aku        :              (Dengan konfident) Nak jadi penyasat peribadi
                             (sebab pengaruh cerita the -files dan drama cina yang ditonton tiap2 petang)

Suatu ketika dahulu...(ketika berumur 14-17 tahun)

Cikgu     :               Farah apa cita-cita kamu bila dah besar nanti..
Aku        :               Saya ada 3 cita2 cikgu cita2 saya 3P..
cikgu      :               (terkejut) wah banyaknya...ceritakan pada saya dan kawan2..
Aku        :               Saya nak jadi peguam, pramugari, pergawati..( tersenyum...)

Sampai hari ini aku sebenarnya masih tiada jawapan untuk soalan cikgu aku yang saban tahun menjadi soalan wajib tu...

IRONINYA....

Baru aku menyedari...

Februari 2004     : Aku berkerja sebagai cabin cleaner di Airport Subang = bermakna aku telah sesuka hati menggunakan kapal yang aku ditugaskan untuk berkerja sebagai tempat aku angan2kan untuk meralisasikan cita2 aku...(pramugari)...hahahahhhahaha...aku berjalan ke sana sini dalam kabin persis pramugari bila takde orang yang nampak aku dalam kabin tu..

Januari 2008       : Kawan cinta yang berkerja sebagai fotographer news paper terkemuka selalu meminta bantuan aku untuk menjadi model untuk bahan assignmentnya...selalu juga aku menghiasi muka depan surat khabar kawan cinta itu..kihkihkih...itu tandanya aku telah menjadi peragawati(walaupun wajah selalu di blurrkan janji aku dapat beraksi depan kamera...)          

Februari 2008     : Aku berkerja di firma guaman sebagai kerani litigasi dan conveying =) bermakna aku telah berurusan dalam hal-hal guaman mengikuti setiap butir terperinci tentang kes2 saman, perceraian dan jual beli hartanah DAN sekurang-kurangnya aku tahu apa kerja yang seorang peguam buat menyebabkan secara tidak langsung cita2 aku sebagai peguam terealisasi...

Hari ini aku mampu tersenyum sorang diri bila memikirkan semua ini...kebetulan yang sangat menceriakan hidup aku...walaupun kebetulan ini adalah kebetulan yang sangat bodoh pada sesetengah orang tapi tak pada aku...ianya satu pengalaman yang indah dalam hidup aku...pengalaman yang tak kan mampu dibeli oleh wang ringgit.......


AKU PADA SUATU MASA DAHULU...

~Aku dan kawan-kawan pasukan st john mudzaffarians~

~~my BFF.....ijah, ina ngan siti...love u ols so much~~

~~kengkawan masa kat silitech..(aku minah kilang..yeah!!).~~

~~reunion~~

No comments:

Post a Comment