Monday, November 29, 2010

Kasut HanTaran perTunangan Kami Tue....

“syg da balik…” tu la ayat pertama yang aku akan ucap bila aku ada kat umah dan hubby balik ari keje…hari nie memandangkan aku tak pegi keje so aku pun apa lagi menyambut la kepulangan hubby kesayangan aku tuu..masuk je umah hubby trus datang lepak kat aku…manja manja loving loving ngan teddy bear dia nie…aku pun melayan la dia pot pet pot pet aku bercerita kat dia pasal aku amik ujian lesen pagi tadi tu..dalam lebih kurang 20 minit tetiba hubby bangun  cakap nak amik kasut dia kat luar sebab hubby aku  nie seorang yang sangat pembersih….dia tak suka kasut pakai sampai dalam umah (walaupun hakikatnya wife dia yang “rajin” nie selalu pakai kasut sampai dalam umah baru buka dia tetap dengan cara dia..i salute sama u baby….) dia memang akan buka kat depan pintu umah baru amik bawak masuk….pastu tetiba hubby cakap “ayang kasut abang?...kasut abang mana? Dia kuar masuk kuar masuk cari tengok tengok kat dalam rak kasut…aku pun bangun tengok dan tanya dia..” abang letak mana tadi?” dia jawab” kat luar nie…abang belum bawak masuk lagi..dah tak der…hmmm” alahai….kasut hubby da kena kebas la tue..kesian hubby aku tu..aku pun sedih sebab tu kasut hantaran masa kiteorang bertunang dulu…aku sayang kasut tu…sentimental value dia…aku penah nekad dalam hati kalau kasut tu rosak satu hari nanti aku tak kan buang sebab aku tau hubby pun sayang kasut tu…hmmm…wahai sang pencopek kasut…kenapa??kenapa mesti kau mencopek kasut hubby aku???kejamnya kau…tahukah engkau betapa susahnya aku temankan hubby masa nak beli kasut tu dulu…dulu selipar hubby kena kebas nie kasut hubby lak…kasut aku ngan lily dok biar kat luar tu tak penah lak kau kebas…hmmmm… kesian hubby…dia lak macam redha jer…mungkin dah salah dia jugak sebab terlalai dan lupa kasut tu…tu agaknya hubby tak bising…dia senyum senyum sambil dok cakap” kasut kena curi…kasut kena curi…” tu jer…hehehe sian hubby..(patutla dua tiga hari nie hubby dok cakap nak pegi sogo kot…huhuhu…da tau nak kena cari kasut baru…nanti kita pegi sama sama yea sayang..)ntahlah…kepada sang pencuri tu ingat ingat lah sendiri yea…mungkin hari nie ko selamat esok lusa tak tentu…Tuhan maha adil…sekarang semua dibayar cash…

-Inilah kasut yang menjadi mangsa kecurian itu-


~ini antara hantaran pertunangann kami...14-02-2010~

~nie pun hantaran kami jugak~


No comments:

Post a Comment