Monday, November 8, 2010

Maafkan aku..


Minggu lepas aku, hubby dan lily pergi plaza low yat....turun je jejantas dekat stesyen imbi tu...hati aku tersentuh sangat tengok ada sorang mak cik nie dengan anak dia...ada 2 orang...lelaki..kecik-kecik lagi anak-anak tu umur dalam 2,3 tahun jer baru...hati aku hiba sangat tengok keadaan mak cik tu..dengan pakai compang camping dengan anak dia yang tak terurus...tapi jujur aku kata melihatkan anak-anak mak cik tu hati aku lebih tersentuh...manakan tidak..aku terbayangkan bertapa siksanya mereka..betapa kesiannyamereka.makan minum tak terjaga...ada ker merka tempat nak tinggal....lantas bersyukurnya aku bbila memikirkan adik2 aku tak perlu bersusah payah macam mereka...bertapa berlimpah ruahnya Tuahan merahmati kami sekeluarga...dan kalau lah ku mampu nak jer rasa hati ini ambil keluarga itu untuk hidup bersamaku...tetapi apakan daya...hiupku sendiri tak semewah mana..hanya sedikit ihsan yang dihulurkan suamiku kerana aku tak sanggup pergi mendekati keluarga itu..hatiku bagai disita2 melihat kesusahan mereka..hanya itu yang kami mampu...maafkan kami..

Kalaulah...
Aku seorang yang kaya...
Ya Allah Ya Tuhanku aku pohon kepadamu seandainya engkau memberi kemewahan dalam hidup aku...aku pohon padamu agar kau sentiasalah membukakan pintu untuk membantu golongan-golongan yang susah seperti itu...tak sanggup aku memikirkan bilamana aku makan minum mewan cukup pakai tapi masih ada insan yang serba kekurangan diluar sana...

Semoga akan ada orang yang mampu membantu mereka akan prihatin dengan nasib mereka...aku hanya mampuu meluah disini..maafkan aku..

No comments:

Post a Comment