Friday, January 24, 2014

Melaka

After a looooooonnnnnggggggg time... aku tak jejak kaki kat bandaraya bersejarah ni.. finally last week tersampai jugak..

Pegi trip kawan2.. memulanya ada kenduri kawin.. kawan kepada kawan pny wedd.. tapi aku kwn la ngn pengantin2 tu..dua beradik terus kawin.. dedua lelaki kwn kiterog tu.. ala yg masa gi main ATV aritu.. yang tu ler..selamat jadi laki orang dah.. congrats syafieq!! congrats faidz!!!
ekceli makan kenduri tu cukup syarat je..yang lebihnya nak berjalan sebenarnya..hahahaa..
pagi tu janji melayu kul 9..tapi aku dah kurang melayu kul 10 baru g amik zoolah kat opis.. dreba is si pendek lily.hahaha.. pastu terus g rnr seremban jumpe geng lain kat sana.. puppappuppap dalam kul 12 sampai alor gajah.. makan2 tunggu pengantin, best gak nasi dia ada nasi beras panjang2 tuh.. ada ayam sambal daging masak apantah, acar buah, buah2an ada tapai.. ada buah jambu salut asam kulit limau tih..berpinggan kami bantai..ada kuih ada kek ada cendol...haaaa...seme kami makan..kul 2 baru gerak masuk bandar.. 

tempat memula kami g, toy museum.. ekceli ni rumah teres owner dia collect mainan the buat mini museum collection yang dia ada tuh..kagum aku.. macam2 jenis mainan ada.. bayaran masuk rm6 seorang.. masyukkkk la owner ni.. kat mana tmpt dia aku xtaw sebab aku ikut org depan ja..hahaah.  pastu dalam umah tu gak kiteorang salin baju.. nak terus berjimba pakai baju kurung xsesuai..kang rosak imej baju kurung tu kiteorang rosakkn.. hahahahaah... pastu pegi st paul hill.. kat situ kubu orang dulu2.. boleh la nmpak pantai ngan bandar melaka dari situ.. pastu fefiling amik gambar...kahkahkah...abis tu singgah mesjid selat.. buat apa?ooo kiteroang memain je kat situ (-,-)
next..kalu dah sampai melaka tak pegi coconut shake memang tak melakau la wei... singgah la jap kat klebang coconut shake... untung wei owner dia..juai coconut shake sampai boleh bukak kedai besauuuuu... tapi mengikut kata cik puan yam patutnya ada nasi lemak bihun seme tu jual..tapi sebab da lewat kot..masa tu dah kul 6.. so tinggal jagung rebus ngan coconut shake aje.. rasa dia?mmmmmmmmmm..... quite upset.. aku da la pestime rasa.. orang canang sana sini sekali tak capai standard "A" yang aku nak..member2 yang penah rasa pun cakap rasa dia kureng.... mungkin da lewat sgt.. mungkin susu dia da nak abis.. mungkin mungkun mungkin... i dono why..

so sebab minum coconut shake aje kompom la tak kenyang.. pi pulak asam oedas claypot.. yang ni mencapai tahap standard yang aku nak.. dia xde makan2 hidang. korang kena order sorang satu claypot.. kiteorang amik claypot pari 5 cakypot tenggiri 3 air seme total rm108.. berapa se pot aku tak taw..hahahaah..kenyang perut untuk 2nd time, ari pun da menganjak malam, g masuk tetengah bandar.. nak parking..punyalah jem.. xtatw pasaipa.. malam minggu barangkali..bhahaha.. last2 parking kat continetial hotel..belagak ok... pastu jalan kaki cari beca...

weeeeeehhhhoooo naik becaa... tapi kesian abang yang bawak aku tu..mesti dia stress sebab berat..wakakaakak... rm10 satu beca dari dataran pahlawan tu ke jeti cruise..dah sampi jeti tu mesti la nak naik kan..so berjemaah la kiteorang naik melaka river cruise.. ok..  seronok dapat menyelusuri sungai melaka tu walaupun air yang sedikit busuk tu memercik ke muka aku..xpe.. pengalaman punya pasai aku xkisah!rm 10 jugak sorang.. dalam 45 minit macam tu. .. dapat la fefeeling italy jap kan..buahahaahahahah...

pastu sambung trip pegi jonker walk.. makkkkkk aiiii.. manusia bersesak weiiii... dia ala2 PS je.. aku ni pattren tak suka sesak2 ni.. mula la aku buat muka taik..hahaaha tapi jalan la jugak sebab datang reramai kan..aku redhooo.... masa ni bateri kecergasan da tinggal 30%... da ala ala lemau... nak sangat berjalan kan..padan muka kawww... kuar jonker walk menggagau cari beca lagi.. sebab malas nak jalan pegi dataran pahlawan tu.. kena rm15 plak satu beca.. xkisah la asalkan tak berjalan dah...muahahahahaa... samapi kat keta memasing makib lemau sebab da kul 1130pm masa tu.. pusing2 cari kedai nak minum lagi... hahahaa last2 kul 1 baru gerak dari melaka.. kul 330 baru aku samapi umah...puas hati.. esok paginya kul 1thari bari bangun...
sekian..








No comments:

Post a Comment