Tuesday, December 27, 2011

2011

Tahun nie tinggal 5 hari lagi nak abis..

2011

Januari -
Aku dijuji dengan kehilangan yang tak masuk akal. Dikatakan mengandung luar rahim, di operate, akhirnya kandungan aku gugur dan doktor boleh katakan aku tak mengandung luar rahim.. )':

Febuari -
Aku dikhabarkan rumah mak di kampung kena rompak sewaktu mak datang melawat aku ketika aku sakit..  )':

Jun -
Dugaan yang paling menguji aku.. Aku kehilangan seorang adik.. Allahyarham Mohamad Idzhar Arif.. 16/6/2011 bersamaan 14 Rejab.. Malam Jumaat.. Aku takkan lupa.. Tak kan..Al-Fatihah untukmu sayang.. Sesungguhnya kak Ah sangat rindukan pat.. )':

Ogos -
Dua hari sebelum adilfitri, rumah aku di rompak.. Habis PC, jam tangan, set mainan mr Hubby.. kerugian hampir 10k..

Disember -
Kasut aku beli tak sampai sebulan kena curi! (nie kira ujian maha hebat takkkk...)

Tahun yang sangat menguji aku!
Sungguh... Hebat maha hebat tahun nie aku lalui..
Syukur walau pun maha hebat aku di uji aku masih bertahan..
Walau aku pernah sampai tahap putus asa nak lalui hidup...
Walau aku pernah salahkan takdir kenapa semua nie jadi dalam hidup aku..

Akhirnya sekarang aku pasrah..
Aku yakin...
Semua yang jadi ada sebabnya..
Sesunggunya...
Allah Takkan Menguji Umatnya Dengan Ujian Yang Tidak Termampu....

Ya Allah Ya Tuhan Ku..
Semoga Kau mengaturkan tahun 2012 menjadi lebih manis berbanding 2011 yang telah aku lalui..

No comments:

Post a Comment