Tuesday, July 26, 2011

SEMAKIN MALAS!




Dah lama rasanya tak mengupdate blog nie…hurrmmm rasanya makin hari semakin malas saya nie.. semalas saya berkerja la agaknya… Seriously saya sekarang adalah seorang pekerja yang sangat malas.. Dulu masa saya keje swasta tak la semalas nie… mana tak nya dulu keje untuk duit sekarang??

Hurrmmm ntah la dah hampir 2 tahun saya keje kat tempat sekarang tapi saya sendiri tak tau apa ilmu yang saya belajar kat sini melainkan belajar layan orang.. huh GRO ke hapa aku nie??? bbbbbbllllllllllluuuuuugghhhhhhhh….

sumpah sangat bosan.. kalau dulu masa kat swasta walaupun saya keje teramat la sangat penat tapi rasa sangat la berbaloi bila dapat gaji kalau nak dibandingkan dengan sekarang keje tak penat mana pun ilmu hampeh apa tak dapat.. sungguh saya rasa sangat kerugian.. bukan saya tak bersyukur malah saya teramat la syukur dengan keje sekarang. Orang lain bersesusah payah nak dapat keje tetap saya agak senang la dapat.


Iye.. Alhamdulillah saya sangat bersyukur tapi saya sangat sedih dengan keadaan diri.. Sangat malu dengan diri sendiri.. Tak der kemajuan tak der pembaharuan.. ilmu makin tumpul makin kurang…saya dahagakan skillll!!!!! Tolonglaaa faham… kenapa la jadi macam nie? Langsung saya tak faham..


Dulu even saya seorang cleaner pun banyak ilmu yang saya dapat. Semua sama-sama kongsi ilmu tak kira senior atau junior.. sekarang?? Pergghhh semua stok kedekut ilmu. Takut agaknya orang amik ilmu diaorang. Tolongla cuba fikir betapa beruntungnya kalau ilmu tu di kongsi sama-sama.. selagi saya carry ilmu tu selagi tu korang dapat pahala tau tak?? Da la malas nak taip banyak-banyak…


(see…nak taip pun dah malas padahal dulu saya paling suka menaip!!!!)

huh!

Sungguh kau semakin malas paah.

No comments:

Post a Comment