Monday, April 11, 2011

Three Stooges

Saya sangat rindukan 3 orang adik saya kat kampong… ))= Mat Pat, Pat Pit ngan Qimi.. Diaorang penyeri hidup saya… Kalau saya balik kampong saya rasa seronok sangat bila dengar diaorang panggil.. Macam – macam diaorang panggil saya..Kak Ah.. Kak Ah Gomok.. Kak Ah badak..hahaha… saya sikit pun tak rasa kecik hati malahan saya sangat suka bila diaorang panggil macam tu sebab pada saya tu tandanya diaorang sangat selesa dan manja dengan saya..


Mohd Idzhar Ariff a.k.a Mat Pat 
- Sekarang dan berumur 15 tahun tapi sangat manja dengan opah…cucu kesayangan opah nie..malam tido ngan opah.. Ok la tu sebelum nie saya yang manja ngan opah tapi bila saya dah membesar keluar merantau adik pat dah ambil alih kuasa….hehehe.. Saya ingat lagi masa adik Pat lahir saya 10 tahun…Gila hepy time tu sebab adik paling kecik time tu lily dah 7 tahun dah tak kecik.. Dapat adik kecik apa lagi asyik kerumun adik jer.. sampai kena marah ngan mak..Yang tak tahan lily boleh kongsi susu badan ngan adik pat time tu sebab lily sangat manja ngan mak sebelum dapat adik…bbblllluuuggggghhhhhhh……….. Bila dia da umur 5 tahun saya dah 15 tahun…dah pandai nak kuar lepak ngan kawan-kawan tapi saya sangatlah stress sebab adik pat asyik nangis nak ikut…hhhhuuuuwwwwaaaaa…bayangkan saya kuar lepak time tu naik basikal kena carry adik…adoiii….Lagipun time tu adik pit 2 tahun so saya sebagai kakak yang besar kenalah jaga adik kann…. Redha jela..janji leh kuar…carry adik pun carry la labu…hehehe… banyak lagi sebenarnya kalau nak dikarang tak terkarang… tapi tak pe lah buat adik pat kak ah doakan adik pat akan Berjaya dalam hidup..kak ah sentiasa doakan adik pat berjaya..jadilah manusia yang berguna.. Ingatlah betapa susahnya mak nak besarkan kita semua… I LOVE U BANG PAT..

 Mohd Taufiq Alif a.k.a Mat Pit
- Sekarang dah berumur 12 tahun.. Yang nie sangat manja macam kucing.. Kalau tido mesti nak celah ketiak…kalau cium mesti sampai penuh muka kak ah adik pit kejekan kan..Kalau bercerita bersemangat sampai termengah-mengah..kalau senyum sangatlah manis.. Hitam-hitam si tampuk manis la katakan.. Adik pit nie mula-mula kami semua risaukan pelajaran dia.. Tapi Alhamdulillah dia buktikan kami silap… Sekarang adik pit belajar kat sekolah asrama penuh.. Kak ah bangga sangat dengan adik pit.. Adik pit nie anak kesayangan abah.. abah selalu cakap sayang kat mat pit.. Tapi mat pit kalau dah mengamuk bersiap sedialah semua orang…hehehehe… Tu je buruknya.. Adik pit nie memang dari kecik dah tunjuk berdikarinya… bila adik Kimi lahir lagi la dia buat hal sendiri tak peduli orang dah.. Buat adik pit Kak ah sayyyyyyaaannnggg kat adik pit sama mcm kak ah sayang abang pat ngan adik kimi.. adik pit belajar rajin-rajin ok.. Jadi insan yang berguna.. Buktikan yang kita orang susah pun mampu Berjaya.. Kak ah akan sentiasa di belakang adik pit menyokong adik pit.. I LOVE U BANG PIT..

Mohammmad Ammar Hakimi a.k.a Qimi
- Yang nie tak tau la macam mana nak bagi tahu.. Qimi adalah rangkuman perangai semua orang..dialah manja dialah degil dialah nakal dialah bongsu dialah segalanya lah.. Sape yang tak pernah dia belasah dalam family kami.. dia penah baling kereta mainan kat kepala abah.. pernah tendang dinding umah sampai tercabut.. sound orang ikut sesuka hati dia.. Masa mula-mula merangkak dia dah masuk dalam lalang merangkak sendiri.. Kawan saya pernah gelarkan dia sin chan sebab kenakalan dia.. Guru besar pun dia tak takut.. pernah satu hari saya bertanya kenapa tiba-tiba dia ke sekolah pakai songkok.. Dia hanya menjawab..”nak sorok rambut Qimi..nanti kalau tak pakai cikgu nampak rambut Qimi ada dye..” Bayangkan liciknya dia mengelak dari di denda cikgu…Qimi…Qimi..Buat adik Qimi.. Kak Ah sayangkan adik Qimi sama macam abang pat dan abang pit..Jangan sedih sebab Ga (abg ija) nak dapat anak dah.. Kami semua tetap sayangkan Qimi macam sekarang.. Jadilah manusia yang mampu membela nasib keluarga kita yea sayang…

KAK AH SAYANG HANGPA SEMUA OKEH!!!!

No comments:

Post a Comment