Thursday, August 14, 2014

Sambutan Hari Raya MHDC

Assalamualaikum..
Aaahhaaa.. kisah raya sendiri tak abis lagi..meh aku nak selitkan kisah raya kat opis dulu lah..
Tadi 12082914 selasa..opos kiteorang buat makan2 hari raya la kononnya..bahagian2 kongsi2 buat hidangan..pastu seme pakat turun ramai2..

bahagian aku buat rojak buah ngan pecal.. tau apa pecal??tak taw g gugel..nanti korang taw la pecal tu apa..kehkehkeh..pagi2 masuk opis g buat2 sibuk nolong kat pantry...potong2 apa yang patut.. paham2 la rojak buah ngn pecal..berapa banyak rencah nak kena kejekan..nak potong nak rebus blablablabla...*tak paham kenapa bos amik menu tu..* dalam kul 10 siap seme pastu siap2 nak bawak turun bawah.. so laki2 sila angkut bawak turun bawah..1030 kiteorang turun buat2 sibuk..time tu pun da ramai org turun..setup2 tempat.. yup majlia ni buat kat opis ajooo..

ooo..opis aku memang bangsa kede skit.. apa2 nak buat utk meraikan staf kononya seme buat kat opis gak..motif??tak taw kenapa. mungkin org situ syg sgt kat opis sampai tak mau menyewa kat tempat lain utk meraikan staf *matik la aku keji opis sendiri. xpe kot2 ada pegawai2 tinggi baca pasni boleh la buat sikit perubahan kann* kesian yang jenis2 pasrah jaga gerai tu..yela org lain macam aku da melilau cari makanan yang kaki pasrah ni dok la depan gerai nunggu org makan..tak ke naya camtu..hmmmm...ntah la..xpaham aku konsep dia.

majlis mula kul 11 pagi..ada bacaan doa..pastu ucapan..blablabla.. bukan bg ucapan yea.BACA ucapan.ucapan raya pun guna teks.so the beat word should be BACA not BAGI.sekali lagi aku tak paham konsep. whatever laaa... ko bos kan. abis baca ucapan pastu penyerahan sumbangan skit.. pastu start makan... i loikeee...

banyak makanannnnnnn... jom aku listkan makanan yang aku ingat eh
kambing bakar
kuih muih
miangkam
kuih raya
beraneka jenis kek
nasi campur. (aku xpaham konsep lagi)
laksa dan laksam
pecal dan rojak
buah2an tempatan
rendang dan ketupat (gila makanan ni xde!)
satay nasi impit ngan pasemboq
meehun sup
roti jala kuah kari n durian
santan pulut durian (no 1 di carta hati...sedap bangatttttttttt!!! nak lagi boleyyy??)
aiskrim ngn abc
char kueytiow
air panas ngan air sejuk
ok ni yang aku ingat dan nampak la kalau ada yang tertinggal tu aku xpahsan la
..
makan sampai nak muntah..sambil2 dihiburkan oleh staf2 yang berani sumbangkan suara..kul 1 naik opis.. kekenyangan pastu tidooo...

muaahahahaha.. itu la al kisah sambutan raya kat opis aku. isnin depan katanya kementerian pun nak buat kat opis kiteorg..kalau rajin iolss up entry okeh..daaaaaaa.... sebelum tu jom tengok gambaq gediks.
.




































No comments:

Post a Comment