Saturday, November 7, 2015

Assalamualaikum sayam sayam sekalian..hekhek.. lama kita tak bersua.. ada yg rindu ka langsung xde sape peduli..
takpe lah.. harini aku tetiba rasa nak kongsi pasal persiapan nak hadapi hidup bertiga selepas selesa berdua.. tu diaaaa panjanh tajuk dia.. cita dia depends pada tahap kerajinan aku menaip lah kan..
kisahnya.. aku dapat rezeki anak ni lambat.. lepas 4 tahun baru Allah bagi rezeki.. Alhamdulillah.. aku bukan nak cita kisah rezeki ni tapi kisahnya putaran hidup aku berubah bila ada anak.. sebelum dapat anak hidup aku sangat la simple.. sangat.. aku bole buat apa aku suka.. bangun bila nak bangun tido bila nak tido masak bila nak masak basuh baju bila nak basuh makan bila nak makan eh boleh kata semua ikut suka hati aku lah kan. sampai bila nak dapat anak i thought life wont change. hanya penambahan seorang ahli dalam family tu je.. tak fikir jauh pun. aku terlalu selesa dalam zon tu untuk empat tahun ok. empat tahun
sampai la aku deliver to ezra.. at first and second day, of course such a beautiful moment in my life kan.. dok la tatap muka si kenit tu.. kekuatan fizikal n mental dah mula teruji.. bila balik hospital urus diri sendiri smntara mak nak sampai dr kampung.. aku makin lemah.. ezra mengamuk masa second night kat umah.. dia sembelit.. pastu breast start membengkak.. masa tu mak dah datang.. Ya Allah sakit dia.. lagi sakit dari kena jahit masa lepas beranak kot.. mak soh sikat breast bg susu kuar..nasib la tu sekali je kena bengkak susu.. lepas tu dua hari lps tu.. aku kena angin kot.. rasa sebu macam nak mati.. ok lagi bertahan.. balik umh mak mentua warded sebab darah tinggi..
masa ni time tido dah tungging langgang.. aku xbole nak adjust time.. bila dua minggu kesabaran da makin nipis ni.. malam je ezra nangis sebab selesema.. aku mula rasa tekanan dia..masa tu baru terfikir macam mana mak bela kami 7 beradik ); .. susahnya Allahu..ada masa aku bebal sangat kat ezra sampai aku macam marah sgt kat dia.. dia xnak tido.. dia xsihat sebenarnya.. tapi sebab aku tak bersedia mentally nak bangun pagi bagi susu semua tu buat aku bebal.. sungguh.. kesian anak aku.. aku punya bebal berlarutan sampai abis pantang.
bila abis pantang balik umh mak aku.. ezra kena angin pasang lagi la menangis dia.. sabar farah.. sabar.. dah berubat ok.. balik kl dalam dua bulan dia kena pneumonia pulak.. korang dapat bayangkan x.macam mana mental aku nak terima.. aku makin penat.. makin tak larat.. pastu kuar wad xlama masuk lagi sekali.. dah kuat kena pulak kaki tangan mulut..
ada sampai masa aku nangis sebab penat. rasa nak mati je. syaitan tu berbisik je kan best masa xde anak dulu.. Astagafirullahaladzim...  sampai tahap tu aku fikir.. tapi nasib aku waras lagi.. cepat2 istigfar.. sekarang da makin besar makin mencabar la.. kalau aku cuti dok umah memang penat jaga ezra.Tapi tak pe.. Tu penat yang membahagiakan..

No comments:

Post a Comment