Wednesday, March 20, 2013

mangsa rogol

oh my......... 

my finger is menggeletek nak menaip.. nak cite apa.... ok jom citer pasal isu semasa.. yang aku taw sekarang pasal kes pelancong amrika sarikat yg kena rape dengan taxi driver tuh.. ni antara kisah dia sini & sini ....
oh my... sumpah seram.. y???sebab aku adalah seorang penumpang taxi tegar. kekadang aku keje sampai malam aku call cab balik umah.. penah kul 11malam paling lewat.. Alhamdulillah so far so gud.. thank god.. 

selalunya kalau pagi aku gi keje lewat memang aku amik cab.. kalau aku kena keje sabtu ahad memang aku amik cab.. kalau aku nak balik half day memang aku amik cab.. boleh dilatakan sekarang ni my 1st choice kalau nak gerak alone especially, memang i choose taxi. y?sebab its easier.. aku tak payah nak tukar2 kan.. tambah plak umah aku ni jauh ngan golden triangle yang aku keje tu.. kalau amik other public transport aku rasa sedikit wasting my time.. kalau naik bas mmg murah tapi lambat la jawabnya.. kalau amik ktm kena tuka kat kl sentral yg very the pack allllll the time..oh no aku adalah pemalas.. kalau nak naik lrt kos lebih kurang naik cab dari umah sampai opis. so my choice is cab..

masa dengar kisah tu aku macam risau gak.. tambah pulak aku ni tak berapa nampak.. kalau tahan cab bukak pintu baru aku taw whether the driver is who.. so tak kan nak ckp "tak mau..tak mau" mati aku kena banned ngan driver taxi kg medan nie kang.. so aku redha.. tapi aku ada satu habit bila naik taxi.. habit nie start since aku kapel ngn mr hubby ni lagi.. kalau naik taxi MESTI sms taxi no kat dia.. so sampai sekarang almost 7 years habit tu kekal.. so kalau aku xsampi dalam masa yang dia bajet dia akan call to make sure my condition wheter im ok or ko.. 

ok aku tau.. KEBARANGKALIAN no plat tu tipu is there but what else can i do. i have to believe in what im doing.. the rest let Allah do His job.. aku pasrah..cuma pernah sekali kena driver taxi yang psiko.. teksi tu kaler ijau and till now aku quite phobia ngan taxi hijau..haaahaha...

tu je aku nak cite.  to alllllllll my dearest kwn2 yang naik taxi my advise is always be prepared.. kalau boleh alert dengan jalan yang kita nak lalu so kalau dia melencong kita dah taw.. kalau agak2 sangsi ngan driver taxi yang kita dah naik cecepat tell somebody... so that there are people know about us ok..

till then, take care girls!!!!!!

No comments:

Post a Comment