Saturday, March 23, 2013

Emosi dalam berpolitik

ok kembali ke isu semasa. politik. owh sekarang adalah musim yang sangat annoying kalau baca paper kalau bukak tv kalau bukak fb kalau baca belog...arrgghh memang rasa meluat giler... seme nak citer pasal politik seme benda nak dipolitikkan.

itu belum lagi ada pengikut2 yang taksub dengan politik ni... tak kira la kerajaan ke pembangang ke sama semua. semua nak konon hebat, konon segala tau. dan yang paling sedih sekali isu lahad datu yang tengah meruncing sekarang ni.. tu pun nak dipolitikkan.. seyes im totally upset about this. yes who am i to talk about my upset. but u must remember 1 vote from me can change any result.thats the fact.

lets make it like dis..its so easy... dari kita bertelingkah pung pang pung pang pasal politik ni kan ke bagus kalau kita duk diam2, when the time has come do our job, vote our choice. as simple as that. kalau kita pung pang macam orang bangang kat fb tu pun who cares??  *aku memang MELUAT ngn orang yang suka tunjuk pandai kat fb ni*

yes!!im not that good. tapi kadang2 aku terfikir contohnya la kan... parti A mengata parti B. pastu dia sebar bukan2 pasal parti B. yang kita yang taksub ngan parti A ni, tak tau pape ni kutuk la kaw2 bagai nak mati si parti B ni.. padahal HAKIKATNYA kita tak tau pun sape betul sape salah... dan kita pulak share pasal buruk parti yang kita tak suka ni dekat blog kita dekat fb kita... bercerita kat kedai kopi.. kat kedai mamak.... datang pulak kawan yang sehaluan dengan kita ni sama2 mengutuk parti B ni.. SEDANGKAN SEBENARNYA kita di pihak yang salah. tak ke kita ni dah jadi tukang bawak cerita fitnah???cer fikir sejenak.

sebab tu aku kadang2 tu tak boleh nak elak. baca jugak. tapi setakat baca jela.. aku tak pilih untuk jadi orang "bijak kononya" biarlah aku berdiam sampai masa aku mengundi. kan ke senang. takde sakit hati. ni tak. penyokong punya emo mengalahkan calon nak bertanding. wtf???? come on... memang malaysia negara demokrasi... tapi...agak agak la weiiii....

dah la.. AKU PILIH MENGUNDI. KORANG MACAMMANA??
p/s harap2 aku tak kena hentam dengan makhluk2 yang taksub politik ni. PEACE YO!!!

3 comments: