Thursday, January 13, 2011

JanUari tO DiseMber 2010

Selamat tahun baru semuaaaa....mungkin agak terlewat ucapan saya tapi tak pe la nak buat macamna teragak sibuk dalam penghujung tahun 2010 so apa yang mampu saya buat adalah mengkopi pais info2 dari blog orang la...minta maaf yea belog orang lain sebab saya kopi pais info awak sumer...tak pe kan tak salah kita berkongsi benda tu sebagai tanda peringatan sesama kita...ok lets recall balik kehidupan saya yang dah terjadi sepanjang tahun 2010..

JanUari..
saya memulakan tahun dengan seperti biasa life must go on..masih kekal sebagai awek kepada Mr Hubby...walaupun masih ada keterkecewaan di waktu itu tapi saya pasrah...andai kuat jodoh kami bersatulah andai tiada jodoh kami berpisahlah.....

FebRuari...
Melalui hari2 yang sangat membahagiakan bilamana di penghujung Januari Mr Hubby meluahkan rasa untuk mengikat tali pertunangan....yeaaahhaaa...seronoknya rasa di hati berbunga-bunga kembang indah setaman...DAN yang paling membahagiakan Mr Hubby bersetuju untuk kami bertunang dalam jangkawaktu yang pendek dan pada JUN 2010 kami akan mendirikan rumahtangga...Alhamdulillah...suatu nikamt yang tak terucap..14.02.2010 kami mengikat tali pertunangan....bahagia sekali.. dan setelah mengikat tali pertunangan tiada yang menarik bilamana saya sibuk dengan kerja kerja dan kerja DAN saya di duga Allah s.w.t bilamana rumah yang saya sewa terbakar di bahagian bilik air...malang sungguh rasa diri ini di ketika itu.. Namun saya redha...Terima Kasih yang teramat sangat pada kawan-kawan yang sudi membawa saya pulang ke rumah pada malam itu.. Sesungguhnya saya amat bersyukur ditemukan kamu semua sebagai teman saya dikala susah dan senang...walau saya tahu ketika itu kamu semua telah sedaya upaya cuba buat saya ketawa bagi menghilangkan rasa tekanan saya. Terima kasih kawan-kawan.

MaC.., ApriL.., MeI..
Tiada yang sangat manarikkk...menjalankan rutin harian seperti biasa...kerja kerja dan kerja..balik rumah tidur tidur dan tidur...yang menarik hanya bila mr hubby bagi kebenaran keluar berhibur dengan kawan-kawan saya..i love u mr hubby...thank you for trust on me and my friend...Dan hanya sedikit subuk dengan persiapan majlis perkahwinan dengan Mr Hubby...can't wait da moment..

JUn..
Bulan yang sangat memberi makna dalam hidup saya (dan juga Mr Hubby rasanya). Setelah ditambah ditolak didarab dibahagi saya dan Mr Hubby sepakat memilih 04+06=10 sebagai tarikh pernikahan kami. DAN dengan 3 kali lafaz mr hubby kini milik saya seorang...yeaaaaaaaaaaaa.....kami kini pasangan suami isteri.. sungguh tak saya sangka kalau sebelum nie saya sangat gusar tentang hubungan kami kini saya tak perlu fikir lagi kerana terbukti cinta kami selama 6 tahun tak sia2..

JuLai..
Hmmmm....melalui hidup seperti biasa...cuma bezanya dah bersuami..bangun kena awal sikit...sebab buat breakfast untuk Mr Hubby.. Sangat bahagia...tidur malam dah berteman..Mr Hubby sangat menjaga saya..kalau saya tertidur dulu dia akan selimutkan (mana saya tau? saya pernah tersedar tapi buat2 tidur balik sebab rasa best sangat..kikikikikiki)..kalau saya tanak masak dia tolong pegi tapau untuk saya.. Kalau saya bercakap tak henti2 pun dia dengar jer apa yang saya cakap walaupun saya pasti Mr Hubby tak paham langsung apa yang saya merepek..bila saya sedar dari tidur Mr Hubby orang pertama yang saya nampak ( sebelum tidur pun sama..best...)Again thank you mr hubby for being such a lovely hubby for me..

OgoS...
Melalui ramadhan yang pertama sebagai isteri.. Sangat bermakna..no words can say...berkahwin dan laluilah sendiri..

SepTember...
yeaaaa..Raya pertama sebagai isteri...sonok giler...selama nie ucapan selamat hari raya kat Mr Hubby kat tepon atau sms jer bila pagi raya.. kali nie dapa cium tangan Mr Hubby.. so syahduuuuu... saya nangis teresak2 pagi tu...sebab saya tahu saya bukan isteri yang sempurna...

oKtoBer, NoVember...
Tak der yang menarik melainkan meluangkan masa dengan Mr Hubby dan kawan-kawan yang terbest...tu jer kowt perkara terbest yang terjadi sepanjang dua bulan nie..

DisEmber....
Bulan yang agak best sebab sibuk dengan persiapan perkahwinan abang yang sulung...yeaaa...dapat kakak lagi...sonoknyaaaa....tu je la kot yang paling seronok..hmmmmmmmmmmm...

PENUTUP
Tahun ini juga menjadi tahun yang sangat indah bilamana sayan dapat banyak kawan baruu...terima kasih yang teramat sangat buat kawan-kawan yang sangat best..selalu bersama saya untuk buat saya ketawa dan ketawakan saya dan saya pasti andai suatu hari nanti jika saya perlukan bahu untuk titiskan air mata saya, saya boleh harapkan kamu semua...kepada Maryam yang akan melalui fasa hidup yang baru..good luck girl..i wish da best for you.. kepada Kak Nurul stay gojes..i adore u a lot.. farah, lila, faizullah,al, and shah keep on smiling and wish all of u'll find your mr and mrs right on dis 2011, to junaidi wish u'll get married on dis year..........to Mr Hubby kita mesti berusaha keras untuk mendapatkan paah dan zaki junior...

~~THE END~~

2 comments:

  1. paah..tq sbb sudi menjadi kawan kak N..mai kita sama2 keep gojes ..jgn sampai tua sebelum waktunya ok sayang.. :))

    ReplyDelete
  2. ok Kak N..tq gak sebab tak penah jemu bagi paah nasihat dan semangat!!!

    ReplyDelete